Kultura kojoj pripadamo nesvesno oblikuje našu svest o pojavama koje nas okružuju. Činjenica da su mediji umnogome doprineli da se standard lepote izjednači širom sveta, nije uspela da poništi poseban pečat koji jedan narod u sebi nosi.
Mada se kroz epohe tragalo za merilima koja bi odredila idealnu žensku lepotu, ni danas ne postoji kriterijum koji bi važio za sve kulture. Istraživanje koje je sprovela novinarka Ester Honig, pokazalo je da poimanje ženske lepote proizilazi iz nadahnuća onoga ko u njoj uživa. Raznolikost viđenja jedne iste žene okom različite kulture, demantuje tvrdnju da su vođeni svetskim trendovima posmatrači poprimili sličan ukus.
Sa porukom “Učinite me lepom”, mlada novinarka iz Kanzas sitija je u okviru projekta “Pre i posle”, svoju fotografiju prikazanu gore u zaglavlju, poslala umetnicima iz 26 zemalja širom sveta. Oni su imali zadatak da je ulepšaju u Photoshopu, prateći standard lepote koji važi u njihovoj zemlji.
Koliko su njihove predstave o ženskoj lepoti drugačije govore fotografije koje su na ovaj način nastale. Svaka od njih je urađena iz drugačijeg ugla, a u svakoj je prožet duh države iz koje potiče autor.
Eksperiment je potvrdio da se pojam lepote različito tretira širom sveta i da standardna lepota ne postoji, već da se vrednost lepote odražava u beskrajnoj raznolikosti pogleda pred kojima se ona javlja.
Foto: Esther Honig