Zheng He, admiral koji je pobedio svoju nesrećnu sudbinu

09 Aug 2015
897 pregleda

Prateći kopneni Put svile, koji je povezao istok i zapad u srednjem veku, veliki kineski pomorac Zheng He stvorio je Pomorski put svile koji je spojio Kinu i Afriku tokom vladavine dinastije Ming (1368-1644).

Zheng He, admiral koji je pobedio svoju nesrećnu sudbinu

U vreme kada je bila najmoćnija, njegova flota se sastojala od 30000 mornara i 70 brodova. Putujući preko jugoistočne Azije, Jave, Sumatre, Indije, Šri Lanke, Persije, Arabije, Crvenog mora i Mozambičkog zaliva, Zhengova armada je svetu prikazivala snagu kineske mornarice i pokušavala da uspostavi monopol nad pomorskom trgovinom. Zheng je bio izvrstan vojnik i brodograditelj, ali ne i trgovac. Njegova flota je u kinesku istoriju ušla najpre zbog lepote i kvaliteta trgovačkih brodova koje je gradio, a u mnogo manjoj meri zbog skromnih ekonomskih uspeha.

He je poreklom bio Semur, pripadnik muslimanskog naroda iz srednje Azije. Ljubav prema putovanjima usadili su mu deda i otac koji su išli na hadžiluk u svete muslimanske zemlje. Nakon što je Ming vojska zauzela Junan, Zheng biva otet i kastriran. Tako postaje jedan od dvorskih evnuha Ming dinastije i miljenik cara Jongle. Školovao se na prestižnom Centralnom carskom univerzitetu Nanjing Taixue.

U periodu 1405 - 1433, admiral Zheng Che je posvetio svoj život plovidbi. Njegovi brodovi, ako je verovati sačuvanim izvorima, bili su gigantskih razmera, sa devet jarbola i četiri palube, kapacitetom od 500 putnika i ogromnim kargo prostorom. Popularno nazivani „brodovi riznice” zbog velike količine dragocenosti koje su nosili, bili su dugi 137, a široki 55 metara. Po nekim izvorima, dužina je dostizala i 180 metara.

Moderna nauka tvrdi da drveni brodovi ove veličine nisu realni, jer drvena konstrukcija ne bi mogla da izdrži njihovu težinu. Zakoni fizike kažu da bi ove se strukture pod opterećenjem nesumnjivo krivile i pucale. Prvi poznati brod koji je funkcionisao sa dužinom od 126 metara je parobrod iz XIX veka, sagrađen sa jakim gvozdenim trupom. Naučnici pretpostavljaju da su „brodovi riznice” bili dugi oko 120 metara, što je i dalje impozantna veličina za vreme kada su plovili. Njihova širina, koja je morala biti između 60 i 75 metara obezbeđivala im je stabilnost. Balansirajuće kormilo, koje je bilo moguće podići i spustiti, davalo im je dodatnu podršku.

U Nankingu, glavnom gradu provincije Jiangsu koji je poznat i kao kineska južna prestonica, 2005. godine je otvoren Park brodova riznica gde su izložene umanjene replike čuvenih brodova admirala Zhenga Hea.

izvor: BSHS

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

1 komentara

 
Sopček Đura, 17 Aug 2015

Impozantno je kako Majka Priroda svakom od nas pojedinačno, podari neki talenat! Kao veliki ljubitelj i zaljubljenik u Prirodu, divim se ljudima koju su kroz istoriju, tokom svog života, ostavili u nasleđe velika dela: muzičari, slikari, vajari, književnici, arhitekte, mnoge zanatlije i naučnici naravno... Kada posmatram neku arhitektonsku građevinu, uvek me impresionira sledeća činjenica: u vreme kada nije bilo struje, cementa, mešalice za beton i svih mašina i alatki koje danas imamo na raspolaganju, neimari su pre mnogo vekova napravili dela koja zadivljuju savremenog čoveka! Većina tih građevina uspešno odoleva zubu vremena, pokazujući nam koliko su ti ljudi veliki umovi, imali neverovatno vešte ruke i, pre svega, talenat koji im je podarila ta ista Majka Priroda!

Odgovori

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru