Tokom 19. i 20. veka više puta je iznošen predlog o izgradnji ove saobraćajnice, ali se nije realizovao. Tek 1981. godine je potpisan dogovor izmedju vlada Velike Britanije i Francuske da se započne sa izgradnjom tunela.
Izgradnja je započeta 1988. godine. Iskopano je 11 tunela, da bi u funkciji ostala samo dva kojima se kreće železnica. Izgradnja je koštala 4.600 milijardi funti, što bi iznosilo oko 11 milijardi u današnje vreme. 15000 ljudi je radilo na izgradnji tunela sa dnevnim troškovima preko 3 miliona funti. Deset radnika od kojih su osam bili Britanci izgubili su život tokom izgradnje. Tunel su svečano otvorili Kraljica Elizabeta II i tadašnji predsednik Francuske Fransoa Miteran.
Tunel se nalazi na 75 metara ispod nivoa mora, a dugačak je 50,5 km. Početna tačka je u gradu Folkestoun, u grofoviji Kent u Velikoj Britaniji, a završava se u Francuskoj u gradu Pas-De-Calais kod Calais-a, u Severnoj Francuskoj. Sa jedne strane na drugu se stiže za 35 minuta.
Tunelom saobraćaju Eurostars ekstra brzi putnički vozovi i Roll-on/Roll-off koji služi za prevoz drumskih vozila. Vozovi se kreću 160 km na čas. Tunel je izgrađen po strogim standardima bezbednosti. Sigurnosni izlazi se nalaze na svakih 375 metara, a svaki od njih je povezan sa sigurnosnim tunelom (koji sluzi za evakuacju putnika i potreban servis).
Servisni tunel omogućava brz pristup svim delovima ove saobraćajnice. Postoje 24 vozila koja služe za servis tunela, ili kao pomoć u evakuaciji u slučaju požara. Vozila imaju ograničenje brzine od 80 km na čas, i specijalno napravljene točkove od gume.
Ukoliko volite putovanja automobilom, ovo je odličan način da otputujete u Veliku Britaniju jer ova jedinstvena saobraćajnica zadovoljava sve kriterijume udobnosti i bezbednosti.
SpaZz, 24 Jul 2012
A za one koji se i dalje boje putovati tunelom postoji alternativa - trajekt preko La Mancha :D
OdgovoriKalina, 24 Jul 2012
Pa može i tako, ima onih koji su klaustrofobični :)
OdgovoriBiljana, 30 Apr 2019
Koja je cena trajekta
Odgovori