Ako uporedite brzu hranu koju dobijete u restoranima sa onom koju vidite na slikama ili reklamama, sigurno ćete primetiti da ona ne izgleda isto. Krivca treba tražiti u stilisti za hranu?
Ukoliko bismo se osvrnuli samo na lanac McDonald’s, koji svoje restorane ima u 119 država širom sveta i dnevno posluži oko 58 miliona ljudi, postavlja se pitanje zašto svi oni olako prihvataju loše odrađen posao velikih lanaca "fast food" ishrane, koji ne pružaju uslugu koju reklamiraju.
Autor videa na Youtube kanalu MediocreFilms pokušao je da dobije odgovor na ovo pitanje. On je posetio najpoznatije američke restorane brze hrane, a nakon dobijene porudžbine je insistirao da mu isporuče onakav obrok kakav je prikazan na slici. Zbunjeni prodavci su rekli da to još niko nije tražio. Zvuči potpuno neverovatno, ali zaključak koji proizilazi iz ovog videa je da hrana nije ista kao na slici zato što to vi niste ni tražili.
Ako i onda kada izričito zatražite ne dobijete obrok čiji je izgled adekvatan slici, krivca treba tražiti u stilisti za hranu, objasnila je direktorka kanadskog McDonald’sa, Houp Bagoci.
Ona tvrdi da među sastojcima hamburgera koji se prodaje u restoranu i onog koji se koristi za "reklamni hamburger", nema nikakve razlike. Razlika je u vizuelnoj pripremi, za koju je zadužen stilista za hranu, koji se trudi da sve sastojke postavi tako da se vide spolja, dok su oni u stvarnosti sakriveni unutar zemički. Priprema za fotografisanje traje po nekoliko sati, dok je obrok koji se kupcu isporučuje napravljen za par minuta.
Kada je kadar konačno spreman za slikanje, da bi hamburger delovao primamljivije, pre fotografisanja se posebnim vrelim nožem topi kačkavalj i ubrizgava kečap špricem sa spoljne strane, a potom se ta, dobro snimljena fotografija, još naknadno dorađuje u fotošopu.
Uzevši u obzir činjenicu da hrana osim ukusa, kupca treba da zadovolji i vizuelno, ne čini li vam se da bi se ovakvo „stilizovanje hrane“ u kome ona na fotografiji deluje sočnije nego što realno jeste, moglo zameniti samo jednom rečju, prevara?