Zamislite da na ulazu u restoran gde planirate da ručate stoji natpis „Primamo samo keš, ne i kreditne kartice, jer ćete od naše hrane možda odapeti pre nego što izađete“. Što je još čudnije, ovaj natpis nije zalepila zavidna konkurencija da im upropasti posao, već je to moto restorana „Srčka“ (Heart Attack Grill).
Lanac restorana čudnog naziva je poznat po svom antimarketingu, ali i po ekstremno nezdravoj hrani i ogromnim porcijama koje služi. Ideja je potekla, odakle drugo, nego iz Dalasa u Teksasu. Teksašani su listi svojih „sve je veliko u Teksasu“ dodali i specijalitete koje u meniju restorana „Srčka“ možete naći pod: „Četvorostruki bajpas“, „Putermasni šejk“, „Delirijum burger“, „Ravna linija pomfrit“ i sličnim, nimalo primaljivim nazivima.
Dok uprava restorana zadovoljno trlja ruke, i pod sloganom „Ukus zbog kojeg vredi umreti“ prodaje pljeskavice zastrašujućih veličina od 230 do čak 910 grama, ne možemo da se ne zapitamo ko čini klijentelu ovih restorana koji prkose zdravom razumu. Samo jedan „Četvorostruki bajpas“ u sebi ima više od 900 grama mešavine četiri vrste mesa, po jedan paradajz i luk, 8 listova sira i čak 16 režnjeva slanine, što mu daje kalorijsku težinu od 8,000 kcl, koliko je prosečnoj osobi potrebno za 4 dana.
Pored bizarne ponude hrane, ovi restorani su poznati i po enterijeru, jer izgledaju kao komične verzije bolnica. Zgodno osoblje je obučeno kao sexy medicinske sestre, a svaki gost pored obroka dobija i veliku platnenu portiklu nalik bolničkom ogrtaču, koja verovatno ima i praktičnu primenu, jer sprečava da gosti izađu umazani bogatim prelivima kojima ove pljeskavice ubice obiluju.
Prva „Srčka“ je otvorena 2005. godine, a idejni tvorac je, verovali ili ne, poznati fitnes trener Jon Basso. Sportista, trener i nutricionista došao je na ideju da otvori ovo svetlište nutritivne pornografije nakon što mu se smučilo da svakodnevno sluša svoje klijente kako su varali tokom dijeta, posežući za raznim niskokaloričnim zamenama i lažarijama koje se prodaju kao zdrava hrana, a zapravo su sve osim zdravog i niskokaloričnog. Zato je odlučio da otvori mesto koje podvlači crtu, i onima koji ulaze jasno i nedvosmilsleno kaže da se pozdravljaju sa zdravim životom kad zakorače unutra.
Za uspeh ovog restorana je svakako bitan kontroverzni marketing koji ga prati, i činjenica da je zbog svojih agresivnih „rešili smo da vas ubijemo“ kampanja stalno u žiži medija. Postoji mogućnost da će ovakav pristp promeniti svest konzumenata, u smislu da prestanu da nasedaju na lažne „niskokalorične“ prevare. U svakom slučaju, oni teži od 160 kg. ne haju, za njih je obrok u „Srčki“ besplatan.